صفحه اول | عضویت در سایت | تماس با ما | RSS | ورود کاربران امروز يكشنبه ، 14 شهريور سال 1389
مواضع و نطق های مهم ایراد شده
  در گفتگو با ماهنامه رونا: مجلس در جایگاه واقعی خود قرار ندارد
  اعلمی در مصاحبه با روزآنلاین: مقدسات برای بعضی ها ابزاري ‏براي ايجاد خفقان و سرپوش گذاري بر کج انديشي است!
  آسیب شناسی مجلس و دولت در گفتگوی اکبر اعلمی با روزنامه تهران امروز
  اعلمی در گفتگو با هفته نامه صبح زاهدان: باهنر وكيل دولت است نه مردم! | طرح تجمیع انتخابات، «معامله فضولي» و خلاف شرع است
روز نوشت ها
  حاج داوود کریمی، سردار و مجاهد نستوهی که نان خود خورد تا کمر به خدمت سلطان نبندد!
10 شهریور 1389
  سیدمحمد خاتمی: ما تضعیف دولت را مخالف قانون اساسی می‌دانیم!
6 شهریور 1389
  جایگاه زبان و فرهنگ اقوام مختلف و عناوین قسمتی از طرح ها، موضعگیری ها و اقدامات اعلمی در دفاع از زبان و میراث فرهنگی و تاریخی آذربایجان(حقوق بشر-4)
2 شهریور 1389
  عناوین و لینک قسمتی از طرح ها، موضعگیری ها، اقدامات و پیگیری های اعلمی، در ارتباط با زندانیان(حقوق بشر-3)
30 مرداد 1389
  شایعه سازی، تخریب و یا تقدیس احمدی نژاد و انکار آیت الله بهجت!؟
29 مرداد 1389
بیشتر بخوانید ...
پر بیننده ترین مطالب
  نامه سرگشاده یک بنده خدا ،به بنده دیگر خدا مقام محترم رهبری!
  در شورای نگهبان چه گذشت؟ (لزوم تشکیل شورائی برای پاسداری از حقیقت و عدالت )
  (حدفاصل میان حکمرانی بد و خوب) آخرین نطق پیش از دستور دوران نمایندگی1
  قسمتی از فیلم اعترافات پخش نشده ابطحی و چند سوال!؟
  بجای بیوگرافی:خلاصه ای از فراز و فرود های زندگی من
  نسبت بیانیه مقام رهبری با قانون انتخابات ریاست جمهوری!؟
  اهداف و چرائی انتشار فیلم اعترافات ابطحی و ارزیابی واکنش های مربوط به آن و پاسخ سوالات و شبهات -2
  بعضی از مسئولان غیر مسئول کلاهشان را بالاتر بگذارند! (به بهانه حماسه آفرینی های عده ای از لباس شخصی ها)
  واقعیت های هشتمین دوره انتخابات مجلس؟!**(تحلیلی پیرامون هشتمین دوره انتخابات مجلس)
  بجای پاک کردن صورت مساله به هضم واقعیت ها بپردازید! ( نگاهی متفاوت به انتخابات هشتم)**
بیشتر بخوانید ...
تصویر برگزیده
Skip Navigation Links
صفحه اول
روز نوشت ها
وب نوشته ها
کارنامه مجلسExpand کارنامه مجلس
زندگینامه
خاطرات
مقالات
سخنرانی ها
مصاحبه
سخن میهمان
از همه جا از همه کس
پر پیننده ترین مطالب
مشاغل و مسئولیت ها
نامه ها و اقدامات ویژهExpand نامه ها و اقدامات ویژه
در نگاه دیگران و رسانه ها
گالری عکس
صدا و تصویر
جستجو
آرشیو موضوعی
سخن میهمان
  آیت الله خمینی: انشاءاللّه تصميم دارم در تمام زمينه ها همه طبق قانون اساسى حرکت کنيم.
  موسوی خوئینی ها: بعضي از فقهاء اصلاً چنين ولايتي را نه مطلقش و نه حتي در اين حدي كه در قانون اساسي ما الان هست، [قبول ندارند].
  رویکرد جالب و متفاوتی از آیت الله یزدی در مورد محدود شدن ولایت مطلقه فقیه در چارچوب قانون اساسی!
  قسمتی از رویکرد و ادبیات سیاسی پیشین میرحسین موسوی و مشابهت های آن با ادبیات امروز احمدی نژاد!
  رویکرد جالب و متفاوتی از احمد جنتی نسبت به ولایت فقیه و اختیارات او در مجلس خبرگان رهبری!
بیشتر بخوانید ...
از همه جا از همه کس
  نطق ناتمام صباغیان در مورد آیت الله شریعتمداری و واکنش عده ای از نمایندگان مجلس اول
12 شهریور 1389
  سیدمحمد خاتمی: ما تضعیف دولت را مخالف قانون اساسی می‌دانیم!
6 شهریور 1389
  اظهارات فلاحیان در هنگام گرفتن رای اعتماد از مجلس سوم برای وزارت اطلاعات و دفاع هاشمی رفسنجانی از وی
3 شهریور 1389
  عبدالله نوری: ممكن است ولايت مطلقه فقيه در يك موردي تشخيص بدهد كه خير رئيس جمهور اصلاً نمي خواهيم
31 مرداد 1389
  تاج زاده در فیلم منتشر شده از سوی خبرگزاری فارس و جوان آنلاین: ما انتخابات را باختيم!(همراه با فایل تصویری)
27 مرداد 1389
بیشتر بخوانید ...
جستجو در سایت
 
پیوند ها
  کلیپ کوتاهی از سخنان اعلمی در مجلس p-alami(omid20.com).3gp
  لیست ویدئو کلیپ های اعلمی در گوگل(1)
  ویدئو کلیپ سخنرانی های اعلمی2
  مشروح مذاکرات مجلس تدوین قانون اساسی
  مشروح مذاکرات شوراي بازنگري قانون اساسي
  خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران(هرانا)
  وبسایت دفتر آیت الله العظمی سیستانی
  لیست وبلاگ های متنوع فارسی
  مشروح مذاکرات تدوین و بازنگری قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در
  متن کامل قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران همراه با اصلاحات 1368
بیشتر بخوانید ...
متن مطلب
اهداف و چرائی انتشار فیلم اعترافات ابطحی و ارزیابی واکنش های مربوط به آن و پاسخ سوالات و شبهات -2
... با وجود اینکه میان تفکرات و عقاید بنده و شخصیت هائی مانند خسرو گلسرخی و صفر قهرمانی مارکسیست، فاصله و زاویه نسبتا زیادی وجود دارد برای چنین مردانی همیشه احترام قائل بوده ام. زیرا در شرایطی که رژیم پهلوی برای شکستن مقاومت زندانیان قصد داشت تا نام زنده یاد صفر قهرمانی را هم در لیست 66 نفره سپاس گویان شاه بنویسد، این مرد مبارز که دست ساواک شاه را خوانده بود به ذلت و "سپاس سپاس اعليحضرتا" گفتن تن نداد و با تهدید به خودکشی آنها را وادار ساخت تا نام وی را از لیست مزبور حذف نمایند. و هنگامی که شهید گلسرخی را در بیدادگاه رژیم شاه به محاکمه می کشیدند و او با جسارت و مردانگی مثال زدنی خود مرد و مردانه ایستاد و به تاسی از مولای متقیان علی(ع) از عقایدش دفاع کرد، برای من مذهبی بصورت یک نماد درآمد تا همیشه او را بعنوان یک شهید راه عقیده در ذهنم مجسم سازم. ...

 

در قسمت اول این مقاله به تفصیل به قسمتی از منابع فیلم اعترافات ابطحی  اشاره شد، در این بخش به چرائی و تبیین اهداف انتشار فیلم مذکور در این سایت می پردازم:

د-هدف سایت از انتشار این قسمت از فیلم اعترافات آقای ابطحی چه بوده است؟

برای انتشار فیلم مذکور دلایل مختلفی وجود داشت و دارد که در زیر به پنج مورد از آنها اشاره می شود:

دلیل یکم- در ایام انتخابات به منظور تبلیغ احمدی نژاد و تخریب کاندیداهای موسوم به اصلاح طلب، یک کلیپ تبلیغاتی ساخته شد که در آن بعضی از اشخاص وابسته به طیف موسوم به اصلاح طلب متهم به توهین به مقدسات شده بودند. در این کلیپ بنده را نیز بدروغ متهم کرده بودند که خواستار استیضاح امام حسین(ع) شده ام! 

این کلیپ توسط یک شبکه پنهان و ناشناخته از طریق سی دی، بلوتوث و اینترنت بصورت وسیعی در میان مردم و خصوصا بسیجیان منتشر شد، بدون اینکه فرصت پاسخگوئی برای اشخاصی که نام آنها برده شده بود فراهم شود!

بدون تردید انتشار چنین فیلم ها و کلیپ هائی در میان عده ای متعصب و یا بی خبر از همه جا، بدون آنکه فرصت و امکان پاسخگوئی برای طرف مقابل فراهم شود، به سهم خود می تواند به ایجاد ذهنیت های غلط در نزد برخی از گروه های اجتماعی و هدف، علیه افراد مورد نظر منجر شود.

واکنش آقای ابطحی به فیلم منتشره حاکی است که ایشان از انتشار چنین فیلمی بی اطلاع بوده است. لذا پس از انتشار اعترافات ابطحی در سایت راقم و آگاهی ایشان از این فیلم، مشارالیه و دوستانش فرصت و شرایط لازم را بدست آورند تا نسبت به آن عکس العمل مناسب و دلخواه خود را نشان دهند.

دلیل دوم- مشاهده سی دی مورد بحث و پخش اعترافات ابطحی در فضای مجازی، نویسنده را کنجکاو و مجاب کرد تا در مورد چرائی اعترافات وی و عدم پخش آن از صدا و سیما و انتشار آن بصورت سی دی و اینترنتی، پرسش هائی را به شرح زیر مطرح کرده و ارزیابی خود را نسبت به هریک از این پرسش ها بیان نمایم:

یک- آیا ابطحی از پخش فیلم اعترافات خود از طرق مختلف با خبر بوده است و یا خیر؟

دو- با وجود اینکه آقای ابطحی به عنوان یک سیاستمدار کار کشته می داند که از اعترافات او بهره برداری های سیاسی صورت خواهد گرفت، چرا تن به چنین اعترافاتی داده است؟

سه- چنانچه اعترافات مذکور واگویه اعتقادات ابطحی نیست، اکنون که خارج از زندان است چرا پشت پرده های بازداشتگاه را افشاء نمی کند؟

چهار- بخش بعدی سوال متوجه مسئولان بود. با وجود پخش قسمت عمده اعترافات آقای ابطحی(در بازداشتگاه) با آب و تاب  از طریق سیمای جمهوری اسلامی ایران و دیگر رسانه های دولتی، چرا این قسمت از اعترافات وی در صدا و سیما منتشر نشد و اگر پخش این قسمت از اقاریر آقای ابطحی به هر دلیلی مجاز و یا به مصلحت نبوده است، این نوار چرا و چگونه در اختیار دیگران قرار گرفته است!؟

پاسخ به پرسش یک ؛

قهرا اگر آقای ابطحی از انتشار فیلم این قسمت از اعترافاتش بی خبر بوده است، در این صورت به محض اطلاع از انتشار چنین فیلمی قادر به نشان دادن عکس العمل مناسب خواهد شد و اگر سخنی برای گفتن داشته باشد، برخلاف فیلمی که در ایام انتخابات توزیع شد، مخاطبینش یکسویه به داوری نخواهند نشست.

در رابطه با پرسش چهار چند احتمال متصور است؛

1-بخش قابل توجهی از اتهامات آقای ابطحی متوجه عملکرد آقای هاشمی و فرزندان ایشان است. اراده ای که در حوادث اخیر نقش فصل الخطاب را داشته و می تواند مانع از انتشار چنین اعترافاتی از صدا و سیما شود، بیش از این مایل به تخریب چهره آقای هاشمی نبوده و به همین سبب نیز جلوی پخش این قسمت از اعترافات را گرفته است. همین روند بنوعی در پخش اعترافات قبلی ابطحی از صدا و سیما  تکرار شد، با این تفاوت که پس از پخش اعترافات در یکی از شبکه ها، در حین بازپخش آن در بخش های بعدی خبر نام آقای هاشمی سانسور شد!

در صورت درستی این احتمال، با انتشار فیلم اعترافات ابطحی در این سایت، چه بسا بسیاری از کسانی که از انتشار آن توسط افراد خودسر بی خبر بودند، از جمله مسئولان مخالف انتشار این قسمت از اعترافات، متوجه این واقعیت شدند که در این بخش از سیستم هم حفره هائی وجود دارد که حتی برخلاف خواست و اراده موصوف، به خودسری های خود همچنان ادامه می دهند!

2-اعترافات آقای ابطحی ناشیانه صورت گرفته و فیلم مذکور هم باب میل از آب در نیامده است، اما دیدن آن توسط بعضی از گروه های هدف برای تامین نظر انتشار دهندگان آن کافیست. اگر این احتمال مقرون به صحت باشد، پس از انتشار فیلم مذکور در این سایت، باز توضیحات آقای ابطحی می توانست کاشف حقیقت باشد. 

3-همانطور که آقای ابطحی در یادداشت خود اشاره کرده اند، این بخش از اعترافات"در یک جلسه خصوصی در دادستانی" ایراد شده و باو قول داده بودند که این قسمت در رسانه ها پخش نخواهد شد. با انتشار این فیلم حداقل دیگران پی خواهند برد که بازجوئی های خصوصی و عمومی تفاوت چندانی با هم ندارند و هدف وسیله را توجیه می کند، لذا هرگاه مصلحت ایجاب نماید، اعترافات مورد استفاده قرار خواهد گرفت، از اینرو در شرایط مشابه می توانند آگاهانه تر تصمیم مقتضی را اتخاذ کنند.

4-این قسمت از اعترافات را عمدا پخش نکرده اند و در آستانه رهائی آقای ابطحی از بازداشتگاه، آنرا بصورت قطره چکانی در محدوده ای کوچکتر منتشر می کنند تا باو یادآوری شود که گزگ هائی علیه ایشان در اختیار دارند و هرگاه او به تعهداتش عمل نکند، آنها را افشا و در سطح وسیعتری منتشر خواهند کرد!

اگر این احتمال درست باشد، از قدیم گفته اند که "مرگ یکبار و شیون هم یکبار"، لاجرم اگر ابطحی از این شیوه انتشار فیلم اعترافاتش بی خبر بوده است، در پی انتشار آن در این سایت، از ماجرا مطلع و می توانست خود را برای نشان دادن عکس العمل مناسب آماده نماید و دیگر ناگزیر نشود که بصورت قطره جکانی آزار ببیند.

در رابطه با پرسش های دو و سه نیز چند احتمال متصور است:

1-همه یا قسمتی از اعترافات، تخلیه اعتقادات درونی ابطحی است که بخاطر ملاحظات سیاسی و فضای کنونی، در شرایط عادی تمایلی برای بیان آن در نزد افکار عمومی نداشته است، اما در اثر شرایط سخت زندان دل به دریا زده و برای نشان دادن حسن نیت خود مکنونات قلبی اش را بزبان جاری ساخته است.

2-ابطحی در اثر تهدید و سختی های زندان و برخلاف عقاید و باورهای درونی اش ناگزیر شده است که برخلاف واقع تن به چنین اعترافاتی بدهد.

برای این پارادوکس باید پاسخ مناسبی یافت:

*نخست فرض می کنیم که احتمال اول درست باشد، در این صورت بعضی از واکنش های بی مورد و متعصبانه بعضی از دوستان آقای ابطحی در قبال بخشی از اعترافات ایشان، مصداق دوستی بی خرد می باشد که خود نوعی دشمنی است  و لاجرم این نوع دفاع کردن ها حاصلی جز تحقیر نامبرده ندارد، ریرا با دفاعیاتی از این دست ابطحی را فردی با نقاط ضعف فراوان و آسیب پذیر و آنقدر سست عنصر، ضعیف و اپورتونیست جلوه می دهند که در اثر قدری فشار و محرومیت های اجتماعی(با توجه به زمان اعترافات)، برخلاف بعضی از دوستانش حاضر شده است که برای رها شدن خود از بند به همه چیز و همه کس خیانت کرده و در کوتاهترین مدت علیه همه اعتقادات درونی اش و مهمتر از آن تعدادی از دوستانش کودتا نماید!

بنابراین اگر این احتمال را بپذیریم، من معتقدم که متاثر نشدن از عقاید مانوس و جو حاکم و آشکار کردن مکنونات قلبی و در میان نهادن صادقانه آن با مردم، خود مصداق بارز آزادگی و شهامت است. از اینرو تاکید مجدد بر درستی بخش های قابل قبول اعترافات، هرچند که برای عده ای ناخوشایند باشد، نشانه ای از صداقت و جسارت است و خلاف آن بیانگر دوروئی، نفاق و ترس و موج سواری محسوب می شود و آقای ابطحی به عنوان یک روحانی بهتر از راقم با خوب و بد بودن ماهیت هریک از این خصایص آشناست.

به عبارت دیگر اگر در نگاه آقای ابطحی و یا هریک از دوستان ایشان، ادعای های مطرح شده نسبت به بخشی از فرایند انتخابات واقعیت نداشته و یا حداقل بعضی از مدعیان، خود به آنچه گفته و وانمود کرده اند ناباورند و صرفا بدلیل تحمل برخی از محرومیت های اجتماعی از لجاجت های سیاسی دست کشیده و باور درونی خود را ظاهر می سازند، لاجرم وجدان و انصاف ایجاب می کند که حقایق را آنگونه که هست و یا آنها می پندارند با مردم هم در میان بگذارند و اجازه ندهند که دیگران بخاطر تردیدهائی که آنها ایجاد کرده اند بیش از این متحمل هزینه و خسارت شوند.

**اکنون فرض می کنیم که آقای ابطحی تحت تاثیر شرایطی که بر روی اراده او تاثیر می گذارد، ناگزیر شده است تا در بازداشتگاه و حتی دادگاه به چنین اعترافاتی تن دهد. در این صورت:

1-نظر باینکه آقای ابطحی در دوران ریاست جمهوری خاتمی، مدتها معاون حقوقی و پارلمانی ایشان بوده است، قهرا به این واقعیت واقف است که اقرار متهم در دادگاه (نه زندان و بازداشتگاه)، علیه خود فرد نافذ و قانونی است و در هر مرحله ای از دادگاه می تواند مستند رای قاضی واقع شود، با این وصف و برغم اطلاع آقای ابطحی و وکلایش از پیامدهای اعتراف در دادگاه، ایشان در تاریخ شنبه دهم مرداد ماه سالجاری و حتی در چند نوبت پس از آن، مهمتر از آنچه در این فیلم بیان شده است را در دادگاه و در نزد قاضی با حضور وکلای انتخابی خود اعتراف کرده و متعاقب آن در 30 آبانماه در دادگاه بدوی به 6 سال زندان محکوم شد و دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد.

وکلای انتخابی(نه تسخیری)آقای ابطحی هم بیش از خود او  به معنای اقرار و اعتراف در نزد دادگاه واقفند و خوب می دانند که با چنین اقاریری در دادگاه، در مرحله تجدید نظر خواهی هم نمی توان آنرا انکار کرد. مگر آنکه پس از آزادی و در شرایط عادی، به شرایط سختی که اراده او را تحت تاثیر خود قرار داده است، استناد نمایند و اعترافاتی را که تحت تاثیر آن شرایط صورت گرفته است انکار نمایند تا امکان دفاع موثر وکلایش برای تقاضای تبرئه و یا تخفیف مجازات او در مرحله تجدید نظر فراهم شود.

بهر تقدیر در صورت درستی این احتمال، آقای ابطحی در تاریخ یکشنبه اول آذر ماه از بازداشتگاه آزاد شد و انتشار این فیلم در  88/09/04 بهترین فرصت را برای او فراهم ساخت تا چنانچه اعترافات در شرایط سخت از او اخذ شده است، در شرایط آزادی واقعیت را بیان کرده و به افکار عمومی بگوید که اعترافات وی با اختيار کامل بیان نشده و اقرار کننده در اثر ارعاب و ترس و در شرايط غیر طبيعي و تحت فشار تن به چنین اعترافاتی داده است، مگر آنکه وکیل و موکل هر دو پذیرفته باشند که اعترافات مذکور و یا حداقل بخش هائی از آن خدشه ناپذیر است.

2-چنانکه پیشتر نیز در همین سایت و سخنرانی دانشگاه امیر کبیر تاکید کرده ام، علاوه بر عوامل مختلف بویژه تحریکات بعضی از رسانه های خارجی، رفتارها و اظهارات بعضی از مقامات رسمی کشورمان نظیر رفتارها و اظهارات مشمئز کننده احمدی نژاد، خطابه های بعضی از ائمه جمعه و قسمتی از سخنرانی ها و موضعگیری های مقام رهبری، رفتارها و ادعاهای موسوی، خاتمی و هاشمی رفسنجانی و حواریون آنها مبنی بر ایجاد تردید و تشکیک در نتایج اعلام شده انتخابات، از عوامل سائق و محرّک اعتراضات و وقوع ناآرامی های چند ماهه اخیر در ایران بوده است. البته کنش ها و واکنش ها و سرکوب خونین و خشونت آمیز اعتراضات مردمی و رودرو قرار دادن بخشی از نیروهای نظامی و انتظامی در مقابل اعترضات مسالمت آمیز مردمی و هجوم کور چماق بدستان هدایت شده به خانه های مردم و عدم دلجوئی از آسیب دیدگان به عنوان نمک پاشیدن بر روی زخم، مزید بر علت شده و از عوامل تشدید کننده بحران یاد شده بوده و عاملی گردید تا اعتراضات و مطالبات فرو خورده و سرکوب شده، دوباره احیاء شده و در همین راستا بعضی از معترضین به عملکرد حکومت و گروههای مختلف اجتماعی نیز فرصت را مغتنم شمرده و به بهانه حمایت از موسوی و کروبی به طرح مطالبات سرکوب شده خود در طول سالیان گذشته بپردازند.

اگر فعلا از فاکتورهای دیگر صرفنظر نمائیم که پرداختن به هریک از آنها به مقالات مستقلی نیازمند است، ادعای افراد ذینفع در انتخابات مبنی بر وقوع تقلب یکی از مهمترین دستاویزها و محرّک های اعتراضات و ناآرامی های ماه های اخیر بوده است. و در همین راستا مردم و کشور متحمل خسارات فراوانی شده اند.

باز از دو حال خارج نیست؛ یا هر آنچه را که سرکرده های معترضین وانمود کرده و می کنند، حقیقت دارد و یا اینکه همه و یا بعضی از ادعاهای مطرح شده عاری از حقیقت است.

2/1-اگر ادعاهای مذکور مستند و مقرون به صحت می باشد، در شرایطی که بخاطر اعتماد عده ای از مردم به مدعیان موصوف مبنی بر اینکه به آرای مردم خیانت شده است، دهها نفر از فرزندان این مرز و بوم جان خود را از دست داده، صدها نفر مجروح، صدها نفر بازداشت، صدها نفر روانه بازداشتگاه ها شده اند و دهها نفر از آنها بطور وحشیانه ای مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند و هزاران خانواده نیز عزادار و دل آزرده شده و میلیاردها تومان خسارت به اقتصاد کشور وارد شده است ، در این صورت مسببین و محرکین و مدعیان اصلی وقوع تقلب به هیجوچه و در هیچ شرایطی مجاز نیستند به خون های ریخته شده و مردمی که آسیب های گسترده اجتماعی را تحمل کرده اند پشت کرده و به هر دلیلی در مقابل دوربین خلاف آن چیزی را اعتراف نمایند که مسبب و محرّک اصلی اعتراضات اخیر بوده است.

دوست عزیزم آقای ابطحی و مانند او سال های سال از پست ها و امتیازات ناشی از جنبش اصلاح طلبانه مردم بهره مند شده اند و ایشان حداقل به مدت 8 سال از پست و امتیازات رئیس دفتر و معاونت رئیس جمهور و ... استفاده کرده اند و همچون بنده و سایر اصلاح طلبان، سال های سال با شعار های فریبا و دلربای خود جوانان این مرز و بوم را به پذیرش خطر تشویق کرده اند و به همین اعتبار اکنون نیز دوستانی برای خود دست و پا کرده اند، حال اگر در زندان های ما شکنجه به حدی است که فردی مانند او را وادار به انکار عقاید و شعارهای گذشته خود می کند، در این صورت سکوت وی پس از آزادی به هیچوجه قابل توجیه نیست و تداعی کننده آن جمله سعدی است که می گوید: "دو چيز طيره عقل است، دم فرو بستن به وقت گفتن و گفتن به وقت خاموشي"!

از اینرو اگر دهها تن مانند آقای ابطحی بخاطر آشکار کردن نقاط آسیب پذیر نظام، فساد زدائی و ترمیم و اصلاح آن هر یک به تحمل دهها سال زندان و شکنجه هم محکوم شوند، صیانت از خون جانبازان و شهدائی که برای استقرار یک نظام مبتی بر عدل و انصاف و آزادی از جان خود گذشته اند ایجاب می کند که همه تلاش خود را صرف این کار نمایند، همچنانکه جوانان ما با همین ایده خود را به مهلکه و قبول خطر می اندازند، مگر اینکه بعضی ها بر این عقیده باشند که خداوند در سرنوشت عده ای مقرر فرموده است که فقط از پست و مقام و امتیازات اصلاحات برخوردار شوند و  مردم کوچه بازار و جوانان آنها به خاک و خون کشیده شوند!

دلیل سوم- کسی من و ابطحی و سایر دوستان موسوم به اصلاح طلب را وادار نکرده است تا خود را اصلاح طلب نامیده و یا در زندگی سیاسی خود مشی انتقادی در پیش گیریم، اما وقتی که در این وادی قرار گرفتیم خواهی نخواهی تعدادی مخاطب پیدا می کنیم که ما را و راهمان را باور کرده و چه بسا به پیروی از ما خطرات آنرا هم به جان و دل می خرند. در این صورت ما در آینده سیاسی و اجتماعی این افراد سهیم هستیم، اگر راه درستی را برگزیده باشیم خود و همفکرانمان عاقبت بخیر خواهیم شد و اگر کج راهه را اختیار کرده باشیم، خود و طرفدارانمان خسرالدنیا و الآخره خواهیم گردید. لذا اگر به مستقیم بودن راه برگزیده اعتقاد راسخ داریم، در این صورت عقب نشینی از آن خیانت به خود و کسانی است که از ما پیروی کرده اند و اگر آنرا واقعا کج راهه و یا اشتباه می پنداریم و به آن ادامه می دهیم باز بخود و دیگران خیانت کرده ایم!

به همین سبب من هرگز نسبت به افرادی مانند وحيد افراخته و محسن خاموشی و یا کسانی که در 15 بهمن 1355 با «سپاس سپاس اعليحضرتا» گفتن از زندان آزاد شدند، ارادت و خاطره خوشی ندارم و تا آنجا که بخاطر دارم جامعه نیز هرگز از 66 نفری که بخاطر سپاس گفتن نسبت به "اعلیحضرت" آزاد شدند، تقدیر و تشکر نکرد و هنوز هم با وجودیکه 33 سال از آن واقعه می گذرد، رقبای سیاسی آنان هرگاه فرصت را مناسب ببینند افراد مذکور را بخاطر سپاس گفتن برای شاه مورد شماتت قرار می دهند و توجیهات آنها در توسل به قواعد فقهی نظیر "تقيه" و قاعده "لاضرر و لاضرار"، "قاعده ملازمه" و "مباح بودن اکل میته در شرایط اضطرار" را هرگز نمی پذیرند، زیرا اهمیت مبارزات، زندگی و مرگ عادی آنها به هیچوجه قابل مقایسه با تاثیرات منفی توبه و عقب نشینی آنها در برابر ظلم و ظالم بر جامعه و جنبش آزادیخواهانه نبوده است.

اما با وجود اینکه میان تفکرات و عقاید بنده و شخصیت هائی مانند خسرو گلسرخی و صفر قهرمانی مارکسیست، فاصله و زاویه نسبتا زیادی وجود دارد برای چنین مردانی همیشه احترام قائل بوده ام.

زیرا در شرایطی که رژیم پهلوی برای شکستن مقاومت زندانیان قصد داشت تا نام زنده یاد صفر قهرمانی را هم در لیست 66 نفره سپاس گویان شاه بنویسد، این مرد مبارز که دست ساواک شاه را خوانده بود به ذلت و "سپاس سپاس اعليحضرتا" گفتن تن نداد و با تهدید به خودکشی آنها را وادار ساخت تا نام وی را از لیست مزبور حذف نمایند.

و هنگامی که شهید گلسرخی را در بیدادگاه رژیم شاه به محاکمه می کشیدند و او با جسارت و مردانگی مثال زدنی خود مرد و مردانه ایستاد و به تاسی از مولای متقیان علی(ع) از عقایدش دفاع کرد، برای من مذهبی بصورت یک نماد درآمد تا همیشه او را بعنوان یک شهید راه عقیده در ذهنم مجسم سازم. به همین سبب در زندگینامه خود نیز که در همین سایت منتشر شده است، نوشته ام که زنده یاد گلسرخی با دفاع جانانه اش در بیداگاه رژیم گذشته، یکی از کسانی است که در انتخاب مشی و شخصیت سیاسی، انقلابی آنروز من بسیار تاثیر گذار بوده است.

دلیل چهارم- بعضی از سیاسیون کشور دارای دو نوع گفتار و موضعگیری هستند. یک نوع محفلی و ساده و بی پیرایه است که در محافل خصوصی و محرمانه بر زبان جاری می شود، یک نوع هم توده گرایانه و باصطلاح امروزی ها پوپولیستی است که در لفافه های جامعه پسند عرضه می گردد.

لذا صرفنظر از شرایط و انگیزه های اعتراف و دلایلی که آقای ابطحی را به انجام چنین اعترافاتی تشویق و یا ترغیب کرده است، من معتقدم که آقای ابطحی در دادگاه  و در این فیلم که بقول خودش "در یک جلسه خصوصی در دادستانی" برگزار شده است، بجز موارد خاص(مثلا قسمتی از اظهاراتش در مورد آقای خاتمی)، اعتقادات و همان مواضع سابق خود را با ادبیاتی متفاوت تکرار کرده است. کسانیکه از نزدیک با  نوشته ها و مصاحبه های ایام انتخابات و افکار و سلیقه های سیاسی آقای ابطحی آشنا بوده و یا در ستاد آقای کروبی از نزدیک با ایشان حشر و نشر داشته اند، درستی این ادعا را تائید خواهند کرد. درواقع یکی از دلایل ابطحی برای تشبیه آقای موسوی به هندوانه‌اي سربسته و عدم حضور وی در كمپين سياسي موسوی و پیوستن به ستاد انتخاباتی آقای کروبی و عدم موضعگیری علیه ایشان ناشی از همین اعتقادات بوده است و البته باز تاکید می کنم که این به مفهوم انکار شرایط سخت سلول های انفرادی و تاثیرات آن بر آراء و افکار و مواضع بازداشت شدگان در اعترافاتشان نیست.

به عبارت دیگر شرایط سخت بازداشتگاه آقای ابطحی را وادار ساخته است که هم برخلاف اعتقاداتش اعترافاتی را بکند و هم برخلاف میلش اعتقادات درونی خود را که معمولا در محافل خصوصی عنوان می کند بر زبان جاری سازد. بعنوان مثال با توجه به شناختی که از آقای ابطحی و رابطه او با خاتمی دارم، گمان می کنم که او در شرایط عادی(اعم از موضعگیری های بیرونی و محفلی)خاتمی را هرگز متهم به خیانت نمی کرد اما آن بخش از اعترافات وی که مربوط به موسوی و هاشمی است، همان هائی است که او بنا به ملاحظات سیاسی در شرایط عادی و در جمع مطرح نمی کرده اما در محافل خصوصی با ادبیاتی نسبتا متفاوت تکرار می کرده است که در این صورت به آقای ابطحی بخاطر طرح دیدگاه هایش نمی توان خرده گرفت.

حال اگر این قسمت از برداشت بنده کاملا اشتباه است و آقای ابطحی بخاطر مسائلی که در بازداشتگاه ها رخ داده تن به چنین اعترافاتی داده است، چنانکه قبلا اشاره شد این فیلم چند روز پس از آزادی ابطحی در سایت قرار گرفت و ایشان هرچند بصورت موقت دیگر در زندان نیست و حکم دادگاه بدوی هم علیه او صادر شده و بنظر می رسد که دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد، لذا چنانچه واقعا در اثر رفتارهای نامتعارف و ناخواسته تن به چنین اعترافاتی داده است باید واقعیت ها را با مردم در میان بگذارد تا اگر در دادگاه تجدید نظر به اعترافات وی در دادستانی و یا دادگاه بدوی استناد شد، قادر به انکار آن باشد و بتواند مدعی شود که در اثر شرایط سخت ناگزیر به انجام چنین اعترافاتی شده است و کسی که در کسوت اصلاح طلب وارد یک مبارزه سیاسی میشود و بقول خودش می خواهد اوضاع کشور را دگرگون و اصلاح نماید، متناسب با شان و جایگاه و سهمی که برای خود در دولت اصلاحات قائل است باید هزینه های لازم را هم بپردازد. با سفسطه بازی، هوچیگری، هیاهو و فضاسازی و پروپاگاند و کاریزماتراشی و رهبر سازی های دروغین اطرافیان، یک کشور را نمی توان به سمت و سوی تغییر و اصلاحات هدایت کرد.

بهزاد نبوی برای روشنگری به سهم خود همین کار را کرد و در مدتی که خارج از زندان بود فرصت را مغتنم شمرده و برای معطوف کردن افکار عمومی به اوضاع زندان و انتظارات بازجویان و دادستان سابق از بازداشت شدگان، هرآنچه را که لازم بود و رخ داده بود گفت و مخاطبینش هم پیام ایشان را بخوبی دریافت کردند!

دلیل پنجم- با توجه به دلایل پیشین و به پیروی از آیه شریفه "فبشّر عبادی الذین یستمعون القول، فیتّبعون احسنه"، این تریبون در مقام مقابله با سنّت های رایج و غلطی است که به وقایع و اخبار مختلف با عینک عده ای از اشخاص حقیقی و حقوقی و از دریچه تنگ و تاریک منافع شخصی و جناحی می نگرند و میان مبارزه برای استیفای حقوق مردم و نزاع های قبیله ای و باندی تفاوتی قائل نیستند.

ما اگر به صدا و سیما و رسانه های دولتی خرده می گیریم نه بخاطر مصلحت اندیشی های شخصی و گروهی است، بلکه واقعا با سانسور و تک صدائی بودن یک رسانه و جناحی عمل کردن آن مخالفیم و چنین رفتاری را در همه حال و همیشه مذموم و ناپسند و جفا در حق مردم می دانیم. زیرا معتقدیم که دانستن حق مردم است و مردم حق دارند صدای مخالف و موافق را به موازات هم و در کنار یکدیگر بشنوند تا به هر طریق ممکن از حقایق و پشت پرده های سیاست آنگونه که هست آگاه شده و بهترین را انتخاب کنند.

به عبارت دیگر ما به عنوان افرادی مطالبه محور نمی خواهیم تسلیم اسطوره سازی و فضا سازی های کاذب و زودگذر جناح های مختلفی شویم که بر سر قدرت و سهم خواهی از قدرت با یکدیگر می ستیزند، لذا با بمباران اطلاعات نادرست برای انحراف افکار عمومی، از سوی هر شخص و جناحی که باشد مخالفیم و بر این باوریم که قبل از هرگونه داوری عجولانه و احساسی، باید فضای مناسبی را برای اندیشیدن مخاطبین خود و تحمل آرای مخالف با دیدگاه هایمان فراهم سازیم و مهمتر از آن اعتقاد راسخ داریم که محو هرگونه دیکتاتوری و نیز استبداد زدائی از ایران و برخورداری از همه حقوق فطری و قانونی و در آغوش گرفتن آزادی های خدادادی، در گرو مطالبه محوری و انتشار افکار درست است نه بزرگنمائی اشخاص و کاریزما تراشی و قهرمان سازی های کاذب مرسوم!

ادامه دارد...

+++++++

لینک های مرتبط:

گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری!( چرائی انتشار فیلم اعترافات ابطحی و ارزیابی واکنش های مربوط به آن و پاسخ به سوالات و شبهات -1)

قسمتی از فیلم اعترافات پخش نشده ابطحی و چند سوال!؟

متن پیاده شده اظهارات محمد علی ابطحی از نوار (پیدا و پنهان مواضع سیاستمداران جمهوری ا.ا)

قسمتی از فیلم سخنرانی سید حمید روحانی: آقای هاشمی گفته نباید بگذاریم بار دیگه آقای احمدی نژاد دیگه رای بیاره!

بررسی حقوقی نخستین دادگاه رسیدگی به پرونده بازداشت شدگان ناآرامی های اخیر و کیفرخواست صادره علیه آنان 

دستگیری ها و بازداشت های ناآرامی های اخیر و میزان انقیاد به قانون!؟

بررسی حقوقی نخستین دادگاه رسیدگی به پرونده بازداشت شدگان ناآرامی های اخیر و کیفرخواست صادره علیه آنان

 پس از تخریب و تحقیر چهره های شاخص سیاسی، مقامات قضائی تازه بفکر اجرای قسمتی از قانون افتاده اند! 

اعترافات افشاری از صدا و سیما فاقد وجاهت است  

مشروح اعترافات منسوب به ابطحي در دادگاه، به نقل از خبرگزاری فارس

گزارش خبرگزاری کار ایران(ایلنا) از كنفرانس مطبوعاتي ابطحي و عطريانفر

 

منبع :
تاریخ انتشار : 1388/09/18 | تعداد نظرات شما : 38 | نسخه قابل چاپ
نظرات خوانندگان
       • پس قسمت بعدی این مقاله چی شد!؟
فرستنده : حسن تاریخ ارسال : 1389/03/08
پاسخ به شما : مدیرسایت:آقای اعلمی بیش از این دامن زدن به این موضوع را برای آقای ابطحی و گروه موسوم به سبز جایز ندانستند. ضمنا برای ارسال کامنت های پرمحتوای سبز خود یکی از نام های: حسن، میلاد، میثم و سلام را استفاده کنید!!
       • خون بر شمشیر پیروز است
فرستنده : رضا تاریخ ارسال : 1388/10/30
       • Yaşasın E'lemi bey Yaşasın Azerbaycan
فرستنده : سولماز بابایی تاریخ ارسال : 1388/10/01
       • خداوند چه داور خوبی است! http://news.gooya.com/politics/archives/2008/07/073988.php
فرستنده : بی نام تاریخ ارسال : 1388/09/24
       • سلام آقای اعلمی / بنده می خواهم نظر شما را درباره جریان سازی های چند روز اخیر را بدانم. آیا این فتنه نیست؟
فرستنده : فریاد عدالت تاریخ ارسال : 1388/09/23
پاسخ به شما : سلام، چشم انشاء الله در یکی از پست های بعدی در این خصوص خواهم نوشت.
       • با عرض سلام....نظر شما درمورد جريان پاره كردن عكس امام چيست؟
فرستنده : مراغالي اوغلان تاریخ ارسال : 1388/09/23
       • اعتراف می کنم من عکس امام را پاره کردم ! . من شخصا مسئولیت پاره کردن عکس امام را به عهده می گیرم تا هرآنچه قرار است در این هفته و هفته آینده اتفاق بیفتد تکلیفش از همین حالا مشخص باشد . اعتراف می کنم که : خطا کردم . احساساتی شدم . وقتی دیدم هرکدام شما یک چیزی از امام را پاره می کنید ، من هم بچگی کردم و عکس امام را پاره کردم . دیدم شما طومار سپاه و بسیج و عزت امام را پاره کرده اید ، من به عکس او بسنده کردم . دیدم شما نقشه راه امام را که حرمت نهادن به مردم و کرامت یک یک آنان در آن بود و هست ، پاره کرده و پاره می کنید ، زورم به عکس امام رسید . دیدم شما وصیت نامه امام را که در آن به خیر وخوبی و عزت و سربلندی برای ایران و ایرانی تاکید شده ، پاره می کنید ، سهم من همان عکس امام شد. من با چشم برزخی خدا داده ام جمال مبارک امام را دیدم که به قیل و قال شما تبسم می کرد . و صدای دلنشین او را شنیدم که از یک بلندی برسرشما فریاد می زد و می فرمود : ای همه شما که برای پاره شدن عکس من گریبان می درید ، آن روز که فرزندان مرا به جرم اعتراض آرام به نتیجه انتخابات به گلوله بستند و خونشان برزمین ریختند ، چرا کفن نپوشیدید و به اسم توهین به عقل و اسلام و راه خمینی ، به شعارگویی های تند و پرتنش نپرداختید ؟ اصلا من خودم ، روح الله الموسوی الخمینی ، به محمد نوری زاد گفتم : برو و عکس مرا پاره کن تا خدا و عقل و تاریخ و آینده به شوربختی جماعتی بنگرند که استعداد خلق یک دروغ ساده را نیز ندارند . در کشوری که فراورده های فکری و سیاسی و معرفتی و اجتماعی و فرهنگی امام توسط برجستگان حکومت به شوخی گرفته می شود، پاره شدن عکس امام ، احترام به اوست . من از این مضحکه ای که دوستان بپاکرده اند ، دو گرایش برآورده ام . که دومی برای اولی بستر سازی می کند . یک : احساس خطر دوستان . و دو : نیاز دوستان به عوام . که یعنی اگر در این سالهای پس از انقلاب ، صداو سیما و منبریان و مداحان ما بر رشد مردمان اصرار می ورزیدند ، امروز نمی توانستند به ضرب یک چنین ترفند کودکانه ای ، عوام را بخاطر پاره شدن یک عکس به خیابان آورند و در نقطه مقابل ، بخاطر کشته شدن جوانانمان در خانه نگهشان دارند . احساس خطر دوستان که به داستان مفصلی خیمه بسته است . حتی تصور برکناری مصدر نشینان نیز رعشه بجانشان می اندازد ، چه برسد به واقعیتی که چهار نعل پیش می تازد .
فرستنده : alipoor تاریخ ارسال : 1388/09/23
پاسخ به شما :
       • ادامه پاسخ به آقای ایرجی...
فرستنده : امیرحسین ایرجی تاریخ ارسال : 1388/09/23
پاسخ به شما : پنج-اینکه مرقوم فرموده اید این سایت شخصی است و خبرگزاری نیست، حق با شماست اما اگر کمی در صفحه اول و شکل و طراحی سایت دقت بفرمائید متوجه خواهید شد که برای تنوع و البته با مقاصد خاص دو ستون مستقل تحت عنوان "از همه جا از همه کس" و "سخن میهمان" نیز وجود دارد که مستقیما زیر نظر مدیر سایت و البته نظارت و مسئولیت من اداره می شود و بجز این مصاحبه بیش از 60 مورد مقاله و مصاحبه و سخنرانی دیگران در آن منتشر شده است که در آینده مرجع و مستندات برخی از یادداشت های بنده خواهد بود. شش-در مورد ارزش خبری این مصاحبه داوری را به دیگران موکول می کنم. موفق باشید
       • سلام. من یکی از مزدبگیران شناخته شده هستم که آمده ام سوالی بپرسم و به مصداق فرمایش امیرالمومنین که فرمود "انظر الی ما قال و لا تنظر الی من قال" توقع دارم علیرغم مزدبگیر بودنم به این سوال پاسخ بدهید. فرض می کنیم که این دو نفر واقعی بوده اند و راستش را به شما گفته اند. اساسا انگیزه ی شما از انجام این مصاحبه و انتشار آن، کشف حقیقت بوده و یا این که مچ موسوی و طرفدارانش را بگیرید؟ آیا این مسأله این قدر مهم بوده که شما زحمت بکشید این دو نفر را پیدا کنید و مصاحبه کنید و این قدر هم اصرار کنید تا راضی به انتشار آن بشوند؟ در حالی که این سایت شخصی آقای اعلمی است و خبرگزاری نیست اما حتا خبرگزاری ها هم به صحت و سقم اخباری که ارزش خبری زیادی ندارند، نمی پردازند. با تشکر (یک مزد بگیر شناخته شده)
فرستنده : امیرحسین ایرجی تاریخ ارسال : 1388/09/23
پاسخ به شما : سلام، دوست گرامی یادداشت گزنده شما را که در ستون "سخن میهمان" و در زیر پست مربوط به مدیر محترم سایت با عنوان (روایت دو تن از همراهان و محافظان میرحسین موسوی از نحوه مواجهه وی با لباس شخصی ها و قصّه پردازی بعضی از رسانه ها! ) ارسال شده است را خواندم. عمدا به زیر یادداشت خودم انتقال دادم تا شخصا پاسختان را ارائه دهم: یک-دوست عزیز اگر شما هم جزء مزدبگیران مورد نظر من بودید قهرا لحن و ادبیاتتان مانند کسانی بود که در بعضی از وبلاگ ها بدون نام و نشان وقیحانه به فحاشی می پردازند، بی آنکه منطق و استدلال خود را بیان نمایند. بنابراین بارها اعلام کرده ایم هیچیک از کاربران محترمی که یادداشتشان در این سایت منتشر شده است مخاطب این تعبیر بنده نیستند و لاجرم ضمیر مرجع خود را خواهد یافت. بنابراین نمی دانم که چرا شما بخود گرفته اید و اینگونه اصرار دارید تا خود را مخاطب تعبیر بکار رفته نشان دهید!؟ دو-معصوم می فرماید تعصب بیجا "یعمی و یصم" باعث کوری و کری می شود و به من و شما اجازه کشف حقیقت را نمی دهد که قطعا شما جزء این افراد نیستید. اما نمی دانم چرا در مورد واقعی بودن طرف های مصاحبه تردید کرده و ما را به انتشار مصاحبه دروغین متهم می کنید. حال آنکه اگر بنده نسبت به واقعی بودن مصاحبه مزبور یقین نداشتم هرگز اجازه انتشار آنرا در سایت شخصی خود نمی دادم. سه-بنده شخصا اصراری بر تائید همه اظهارات مصاحبه شوندگان ندارم، اما کمترین تردیدی نسبت به درستکاری و صداقت مصاحبه گیرنده هم ندارم. اما اگر اشخاص ذینفع در درست بودن این اظهارات شک دارند و یا آنرا مردود می دانند چرا این خبر را تکذیب نمی کنند تا ما هم پاسخ آنان را در همین سایت منتشر کنیم و شما نیز از بلاتکلیفی و تردید خارج شوید!؟ چهار-چرا مدیرسایت اقدام به انجام این مصاحبه و انتشار آن کرده است؟ پاسخ کاملا معلوم است. این سایت یک رسانه است و کار رسانه ای می کند و هدفش نیز روشنگری و مقابله با انحرافات است. ضمنا در یک کار جمعی احترام به نظرات دیگران لازم است تا چه رسد باینکه این دیگری مدیر محترم سایت باشد! مهمترین انگیزه موافقت با انتشار این مصاحبه را هم می توانید در "دلیل پنجم" مذکور در پایان یادداشتی که در پیش رویتان قرار دارد یعنی" اهداف و چرائی انتشار فیلم اعترافات ابطحی و ارزیابی واکنش های مربوط به آن و پاسخ سوالات و شبهات -2 " مطالعه بفرمائید. ادامه را در بخش بعدی مطالعه بفرمائید.
       • سلام، ميخواستم بدونم نظر آقاي اعلمي در مورد سر و صداهاي اخير در مطرد اهانت به آقاي خميني چي هست؟ آيا به نظر شما واقعا امكان اين كه دانشجويان طرفدار آقاي موسوي اين كار رو كرِده باشند (اونم يك دفعه و بعد از ٦ ماه تظاهرات) وجود دارد؟ يا اينكه شما هم با اون دسته كه اعتقاد دارند اين يك سناريوي از پيش طراحي شده است موافقيد؟ اگر نظرتون رو در ياذاشت جديدتون تو وبسايت منتشر كنيد كه عالي ميشه. خيلي ممنون،
فرستنده : مهدي كريمي تاریخ ارسال : 1388/09/22
پاسخ به شما : سلام، اگر فرصت نمایم در قالب یک یادداشت جدید به این پرسش شما پاسخ خواهم داد.
       • ادامه...
فرستنده : دامون تاریخ ارسال : 1388/09/22
پاسخ به شما : ادامه پاسخ به پرسش های دامون عزیز: 3-مگر تردیدی دارید که آقای موسوی خود جزء ارکان نظام است و در نقاط قوت و ضعف آن سهم و مشارکت بالائی دارد، که حالا بنده در مقام قبولاندن این واقعیت به مخاطبینم باشم!؟ ما با بت سازی و وارونه جلوه دادن حقیقت مخالفیم و چون اصرار دارید می گویم من شخصا بر این باورم که کاراکتر جدید آقای موسوی و دوستانش مبتنی بر اغراض شخصی است، نه اصلاح طلبانه و دفاع از حقوق سرکوب شده ملت و در واقع ایشان پس از اعلام نتایج انتخابات با کاراکتر جدید ظاهر شده اند و در فرصت مناسب دلایل خود را بصورت مبسوط بیان خواهم کرد. از اینرو بیم من این است که مطالبات واقعی مردم این بار نیز همچون گذشته و از جمله دوم خرداد 76 برای چندمین بار تحت الشعاع این اسطوره سازی های جدید و اعتراضات شخصی و جناحی از مسیر درست آن منحرف شود.کافیست به زمان اعتراضات و ادبیات اعتراضی آقای موسوی و دوستانش توجه کنید.موفق باشید
       • با سلام واحترام ابتدا لازم می دانم از توجه آقای اعلمی به اهمیت چند صدایی تقدیر و تشکر نموده و درباره مطالب مدیر سایت که با اخذ مجوز از اقای اعلمی انجام گرفته نکاتی را عرض نمایم: 1- آقای اعلمی و مدیر سایت بهتر از همه می دانند که بیشترین اعتراضات و مخالفت درباره مطالب سایت مطمئنا مربوط به مطلب وخبر اخیر انها بوده است آنهم از طرف کسانی که بخاطر اطمینان به صداقت مطالب سایت این سایت را در طی ماههای اخیر برای مطالعه انتخاب می نمایند لذا وقتی اینچنین با اعتراض گسترده روبرو مواجه می شوید از شما انتظار می رود که کمی در نوشته های خود تامل کنید نه اینکه مانند حکومت مخالفان را مزدور جناح خاص معرفی نمایید. 2- مدیر سایت و به احتمال زیاد آقای اعلمی خیلی مشتاقند که به خوانند گان سایت که اکثرا از جوانان ناراضی از شرایط فعلی هستند بقبولانند که آقای موسوی یکی از خود ارکان نظام است و دارد بازیشان می دهد که واقعا برای من که یکی از ارادتمندان آقای اعلمی می باشم واقعا جای سوال دارد. شما چرا در این زمان حساس که تقریبا همه ناراضیان وضع فعلی در داخل و خارج کشور که بعضااختلافات جدی نیز در گذشته باهم و حتی خود آقای موسوی داشته اند فعلا چشم به آنها بسته اند اما شما نه ؟ آیا فکر میکنین همه اینها برای رسیدن به جاه و مقام اینکارها را انجام می دهند و تنها شما هستید که واقعا طرفدار حق هستید؟ آیا در دوران نخست وزیری آقای موسوی به شما بیشتر ظلم شده است یا ملی مذهبی ها و نهضت آزادی ها و چپ ها و ... 3- با فرض اینکه آقای موسوی 20 سال در مقابل جنایات رژیم سکوت کرده باشند که تا حدودی من هم با شما موافقم آیا اینکه اکنون بیدار گشته و متوجه شده اند که بخاطر اشتباهات خود و دوستانشان چه ستمی به ملت در این سالها روا شده و درجهت جبران آن برامده اند بد می باشد؟ ایا خود شما از اول انقلاب متوجه اشتباهات رژیم بودید؟ و در طول این 30 سال همواره مثل این چند سال اخبر به استیفا حق ملت خود مشغول بودید؟ 4- بنظر همه ما مخصوصا اقای اعلمی باید خوشحال باشند که هر روز تعداد بیشتری از مردم وصاحبان مقام در این رژیم به نتیجه ای که آقای اعلمی خیلی زودتر از ما رسیده و متوجه اشکالات اساسی در قانون اساسی و در مناصب دیگر شده، رسیده اند، وهمگام با تفکر ایشان گشته اند. آیا بنظر شما قبول نکردن نتیجه انتخابات و همگام شدن با ملت کار اشتباهی بوده و یاچون آقای موسوی 20 سال س
فرستنده : دامون تاریخ ارسال : 1388/09/22
پاسخ به شما : سلام، دامون عزیز!چون پست "روایت دو تن از همراهان و محافظان میرحسین موسوی از نحوه مواجهه وی با لباس شخصی ها و قصّه پردازی بعضی از رسانه ها!" به ستون "سخن میهمان" و مدیر محترم سایت اختصاص دارد، با مشاهده یادداشت شما از مدیر سایت درخواست کردم که آنرا به این پست انتقال دهند تا شخصا به سوالات شما پاسخ دهم: 1-متاسفانه طراحی سایت بگونه ای است که کامنت های نسبتا طولانی را بصورت ناقص منتشر می کند.بنابراین لطفا کوتاهتر و یا در چند قسمت جداگانه بنویسید تا یادداشتتان اینگونه ناقص منعکس نشود. 2-با کدام اعتراضات گسترده مواجه شده ایم که حالا باید در نوشته هایمان تامل کنیم و برای نوشتن و یا انتشار یک مطلب به دنبال تامین رضایتمندی هواداران این و یا آنگروه باشیم!؟ وقتی که مطلبی برخلاف عقاید مانوس و یا منافع و مصالح یک شخص و گروه خاص منتشر می شود، بدیهی است که اسباب آزردگی خاطر آن شخص(اعم از حقیقی و یا حقوقی) و یا هوادارانشان را فراهم می سازد و هیچکس مایل نیست که نیمه های پنهان حقیقت که احتمالا به زیان اوست روشن شود و متاسفانه مشکل رسانه های کشور ما از همین واقعیت سرچشمه می گیرد. 3-برای چندمین بار است که تکرار می کنیم ما با انتقاد سازنده که حریم ادب و نزاکت در آن مراعات شده باشد نه تنها مشکلی نداریم بلکه با کمال میل از آن استقبال می کنیم. انتشار نظرات کاربران عزیز دلیل واضحی بر این مدعاست. ما آندسته از معدود افرادی را که نقش پادوی چشم و گوش بسته اشخاص و گروه های سیاسی را بازی کرده و به نویسنده هر خبر و مطلبی که باب میل آنها نباشد هتاکی و فحاشی می کنند مزدور اطلاق می کنیم و برای آن دلیل و برهان هم داریم، مگر می شود کسی شرافت و انسانیت خود را بخاطر درج یک مطلبی که باب میل او نیست زیر پا نهاده و بجای اینکه مانند شما محترمانه دیدگاه خود را بیان نماید به فحاشی و تهمت زدن و لاتائلات گفتن متوسل گردد، مگر آنکه بپذیریم او مزدبگیر جائی است و ماموریتش این است که به هر خبر و انتقاد سازنده ای که علیه بسیج کنندگان اوست فحاشی نماید! ادامه این یادداشت را در کامنت دیگر مطالعه بفرمائید.
       • گؤز يومما گونشدن،نه قده ر نورو سارالسا / سؤنمز ابدي هر گئجه نين ،گوندوزو واردير / ظولمون تؤپو وار، قلعه سي وار ،گولله سي وارسا/حققين ده بوكولمز قؤلو ،دؤنمز اوزو واردير/21 آذر قوتلو اؤلسون
فرستنده : آزربايجان اوغلو تاریخ ارسال : 1388/09/22
       • جناب اعلمي با سلام و عرض ادب ، فراموش نفرماييد كه حرف حق هيچ نيازي به توجيه و توضيح ندارد ، آنچه مسلم است بسياري از دست اندر كاران سياست در حوادث اخير ادعاهايي داشتند ولي در عمل به گونه ديگري رفتار كردند ، به سايت آقاي ابطحي سر زدم و اين كامنت را برايشان گذاشتم كه عينا براي شما كپي ميكنم " جناب ابطحي از شنيدن خبر آزادي شما و برگشتنتان به آغوش خانواده خرسندم به همان اندازه كه از شنيدن خبر آزادي هر زنداني سياسي ديگري خوشنود ميشدم ، در اينكه تحمل بند و زندان و بازجويي سخت است كه هيچ شكي نيست اما همه اينها آسان ميشود اگر انسان بداند در راه سربلندي كشور و مردمش متحمل سختي ها گرديده ، آرزو ميكنم براي شما چنين باشد و اگر بسياري باور ندارند ؟! لااقل خود حضرتعالي به عملكردتان و نتايج حاصل از آن ايمان داشته باشيد ...! ، با نهايت تاسف بايستي عرض كنم كه عملكرد آقايان معممين در سه دهه اخير آنچنان نفرت و انزجاري در قلب مردم ايران و جهان ايجاد نموده كه فارغ از جناح بندي هاي سياسي مورد قضاوت قرار مي گيرند ...!؟ در هر حال به شهادت تاريخ در نهايت امر همواره اين مردمند كه پيروز ميدانند اما صد افسوس كه خودكامگان تنها زماني به اين واقعيت اقرار مي كنند كه ديگر خيلي دير شده است و آن زمان ديگر مردم گوشي براي شنيدن ندارند ...اگر در راه خدمت به ايران و ايراني قدم بر ميداريد موفق و پيروز باشيد ...!؟ " جناب ابطحي مردم آگاهند و هوشيار پس سردمداران حكومت بايستي به فكر ترفندهاي تازه اي باشند چون اين حنا ديگر رنگي ندارد ... ارادتمند مهرداد اميررحيمي
فرستنده : مهرداد اميررحيمي تاریخ ارسال : 1388/09/21
پاسخ به شما : سلام من هم از آزادی برادر عزیزم بسیار خوشحالم و امیدوارم همه افرادیکه بخاطر افکار و عقایدشان در زندان بسر می برند هرچه سریعتر به دامان خانواده خود بازگردند.
       • دوستان آقای انور خامه ای در مجلد خاطرات خود می نویسد ،بعد دستگیری پنجاه و سه نفر (پنجاه دو + یک) و باز چوئی های رضا خانی که سرپاس مختاری ها که تمام شد ، به ما گفتند که می توانید وکیل بگیرید و خانواده بعضی از ما کسروی را ،که دفتر وکالت داشت به عنوان وکیل انتخاب کردند ،هر کس که توان مالی نداشت وکیل تصغیری.بعد اشاره می کند به دفاع کسروی مرحوم در دادگاه ، که رو به قضات گفته بود آقایان این ها اصلا نمی دانند که مارکسیزم چیست و لنینیزم چیست یک عده ای دور هم جمع شدند دارند ادای این مکتب ها را در می آورند شما ببخشید.در نقل این بیان ، آقای انور خامه ای هم خواسته بودند بیسوادی مرحوم کسروی را موزیانه بیان کنند و هم خود را عقل کل مکتب ماتیریالیسم بدانند . که بعد ها تاریخ ثابت کرد که به غیر از مرحوم دکتر ارانی بقیه پنچاه دو نفر واقعا ادای مکتبی بودن در ماتیریالیزم داشتند ، که در حال تفگر رضاخانی ، دکتر ارانی را کشت و بقیه را به حبس و تبعید ... و باقی قضایا. حال به قول دکتر عزیز آقای اعلمی می توان تصور کرد که هزاران بلی هزاران نفر به دنبال سراب پنچاه و دونفر رفتند و عاقبت تمام آرمان هایشان را در یک روز ، رود پرخروش ارس برد و حال فقط اسمی مانده از این ادا ها.مرحوم کسروی آن موقع خوب دانسته بود که این ها همه ادا ست، انور خامه ها و دیگران همه ادا بودند ، واقعیت چیز دیگری بود که مرحوم ارانی می دانست و سرپاس مختاری. حال روایت ماست ،اصولی بودن و اصلاحی بودن یک حقیقتی است پر معنا. و ادایش را در آوردند یک چیز دیگری.مگر کم هستند کسانی که نانی به روز می خورند و در اصل نه اصولی اند و نه اصلاحی. ولی واقعا کم اند کسانی مثل اعلمی می گویند که آقا اندیشه ات مال خودت فقط لطف کن روی عقیده ات باش ، جوان مردم را به ادا وا ندار.
فرستنده : حسن بانکی تاریخ ارسال : 1388/09/21
       • سلام آقای اعلمی / این چند روزه دسترسی به ایمیل ها غیر ممکن شده است! می رویم به ایمیلمان ولی نامه های رسیده باز نمی شوند!!! آیا این هم از معجزات کودتاگران است؟!
فرستنده : حسینی تاریخ ارسال : 1388/09/21
       • جناب اعلمی با سلام با تشکر از متن فوق و روشن گری هایتان. لطفا توجه کنید که سایت شما ...شده است. فکر میکنم بد جوری پتشون رو روی آب ریختین. اینها هم با کسانی‌ که در حال حاضر بر مسند کارند فرقی‌ ندارند و فقط دارند روی موج نارضایتی عمومی‌ مردم سوار میشن تا به مقصود برسند. با تشکر دوباره و به امید رهائی میهن عزیز از ... شییادان، ظالمان، و فرصت طلبان. امیدوارم سایتتون دوباره .... دانیال دانشجوی دره دکترا
فرستنده : دانیال تاریخ ارسال : 1388/09/21
پاسخ به شما :
       • بسیار شفاف و رسا و حق بینانه بود.بهرام
فرستنده : بی نام تاریخ ارسال : 1388/09/20
       • کارتان کاملا قابل تقدیر است و به برآشفته شدن هم حزبی ها و افراد عافیت جوئی که حتی شهامت نوشتن اسم کوچک خود را هم ندارند اما در این وبلاگ و وبلاگ های دیگر ادای آزادیخواهی را در آورده و به آزادیخواه واقعی چون اعلمی می تازند، کوچکترین اهمیتی ندهید زیرا اینها ...هستند که مامورند تا برای هراقدام دوستان خود کف بزنند و آنرا توجیه کنند.
فرستنده : حسین از یزد تاریخ ارسال : 1388/09/20
پاسخ به شما :
       • یاشاسین آزده اینسان ___> اعلمی / وار اولسون
فرستنده : تراختورچی لار تاریخ ارسال : 1388/09/20
       • با سلام و عرض ارادت به قدری در سطور فوق ایراد و اشکال مشاهده میکنم که نمیدانم ار کدام قسمت شروع به نقد این نوشته کنم. اما به طور خلاصه آنچه به ذهنم می اید را در ادامه تقدیم حضور شما می نمایم: 1- هر چند همه ما به ظاهر دارای یک فرم و ترکیب هستیم و مثلا دارای سر و دست و پا می باشیم اما کیست که نداند در احوالات درونی به تعداد انسانهای پا به این کره خاکی نهاده کثرت و تفاوت وجود دارد برای مثال تفاوت بین کسی که در اعماق زندان در سکوت و تاریکی و تنگی نفس در فکر آینده خود و زن و سه فرزند دخترش بسر میبرد با کسی که در منزل به صندلی خود تکیه زده و مشغول سیر در اینترنت است شاید یک جواب محتمل به پرسشهای شما از آقای ابطهی باشد. 2- سوال دیگر شما ادامه سکوت در شرایط به اصطلاح آزادی است. گرچه ابطهی در این لحظه ازاد است ولی کیست که تفاوت آزادی واقعی و شرایط فعلی جامعه ما را نداند کاملا محتمل است که ابطهی اگرچه به لحاظ فیزیکی آزاد است اما روحش همچنان در اعماق سیاه چاله های کم اکسیژن اوین است و مشابه سازی روحیه ابطهی با فردی چون نبوی به دلیلی که در 1 عرض شد چندان صحیح نیست. 3- یک شکارچی توانمند قطعا کسی است که بداند توان و انرژی خود را بر شکاری متمرکز کند که توانایی شکارش را داشته باشد. هیچگاه شیر به فیل حمله نمی کند چون واضح است که شکست می خورد. طبیعی است که بازجو به دنبال فشار بر پیر کارکشته ای چون نبوی نخواهد رفت که نه تیپ جوان او را می شناسد و نه بفرض شکستن اثری بر جوانان معترض خواهد کرد. بلکه بازجو با رجوع به تجربیاتش به سراغ ابطهی می رود که هم به لطف وبلاگش آوازه اش در جهان اینترنت پیچیده و هم بر جوانان معترض اثر خواهد داشت. پس سختی و مشقت و تهدید و ارعاب بر ابطهی باید صد چندان باشد تا نه فقط در زندان بلکه خارج از آنهم پسر سر به راه و مودبی باشد و انتشار چنین کلیپهایی از او فقط در همین جهت قابل ارزیابی میتواند باشد تا یادآور مرارتها و مشقاتش در روزهای تاریک و گرم اوین باشد و برخلاف آقای اعلمی بنده یقین دارم که نسخه ای از این سی دی حتما به درب منرل ابطهی هم رسیده. 4- لابد به نوشته من ایراد وارد خواهید کرد که ترس ابطهی بی مورد است چون کشور قانون دارد ، دادگستری دارد ، رهبر دارد اما هم من و هم شما میدانیم که به فرض ورود عالی ترین مقامات کشور هم همواره کار از کار گذشته و داروی نظافت به موقع و سر وقت خورانده خواهد شد حتی
فرستنده : یک دانشجو تاریخ ارسال : 1388/09/20
پاسخ به شما : مدیرسایت:سلام، مطالب را در چند کامنت بنویسید تا اینگونه ناتمام منتشر نشود.
       • جز حق و حق گوئی موضوع دیگری ندیدم. پایدار باشید.
فرستنده : سارا تاریخ ارسال : 1388/09/20
پاسخ به شما :
       • مگر بهزاد نبوی بعد از آزادشدن چه گفته است؟ كه هم پیام او را بخوبی دریافت کردند!؟ خواهش ميكنم به سوالم جواب دهيد
فرستنده : سيد حسين تاریخ ارسال : 1388/09/19
پاسخ به شما : مدیرسایت:در لینک زیر توضیح داده شده است: "بهزاد نبوی: وقتى معامله جوش نخورد 10روز مرخصى دادند": "نبوی با اشاره به ۸۰۰ میلیون وثیقه برای مرخصی ده روزه‌اش گفت:«اگر هتل ۷ستاره هم می رفتم اینفدر پول خرح نمی‌شد، آقایان شب قبل آزادی از من خواستند تا امضاء دهم که فعالیت‌های سیاسی و مصاحبه‌های خود را تا دادگاه تجدیدنظر کنار بگذارم و با احزاب و گروه‌ها تماس نگیرم من هم نپذیرفتم وقتی معامله جوش نخورد ۱۰روز مرخصی دادند،» وی درخصوص اسناد محرمانه‌ای که می‌گویند از منزل‌اش کشف شده گفت:«مثلا گزارشی را که یکی از مدیران تاسیسات دریایی در دوران مسولیتم درباره پیشرفت کار به من داده بود را اسناد محرمانه می دانند، خب من باید آن را چه کار می کردم؟باید گزارشی که آن شخص داده بود به شخص من، به چه سازمان یا نهادی تحویل می‌دادم؟، یا برگه خبری که خودم کنار آن نوشته بودم محرمانه را و به تعدادی از دوستان برای مطالعه داده بودم را می گویند اسناد محرمانه؛ گفتم این محرمانه نیست من خودم کنارش نوشته‌ام محرمانه!!! برای اینکه به هرکسی ندهند.» بهزاد نبوی از صادر شدن احکام دستگیری آنها در ۱۹خرداد خبر داد و گفت:« ۱۹خرداد یعنی چند روز قبل از انتخابات ۲۲خرداد و به دستور یک نهاد امنیتی احکام دستگیری را صادر کرده بودند و مثلا حضور بیست دقیقه‌ای من در راهپیمایی ۲۵خرداد جرم من بود"
       • حهت اطلاع: فرقه ... مصباحیه دیروز... را به شهادت رساندندوبه ... بردندتصورکردندامروزهم دیروزاست یکروزدرسال 47بیانیه میدهند که فعالین حسینیه ارشاد ازجمله رهبری فعلی میخواهند دین حنیف راازبین ببرند وبدترازوهابی هاهستند که امام درفرازی ازنامه سوم اسفند 67می فرماید« برخی روحانی نماها سربه آستان دربارمی سائیدند ویکمرتبه(زست)انقلابی گرفته وروحانیون زجرکشیده راوهابی وبدترازوهابی نامیدند» امروز میگویند هیچ کس غیرازما طرفداراسلام نیست تصورکردند امروزهم دیروزاست چندروزقبل خودرا به حماقت زده وهمه وبلاگهاراپرکردند که همجنس بازهستیم وازسبزها حمایت می کنیم امروزعکس امام راپاره کرده ودرتلوزیون نشان میدهند درحالیکه هیچ کس جزفرقه مصباحیه چنین جسارتی نمی کند جل الخالق ازاین همه جهل مرکب که فرقه ...مصباحیه دارد اگرپروردگارآنها سرنیزه است وبرآن تکیه دارند پروردگارماالله است ربناالله وتوکل علی الله
فرستنده : زیتونzatun5.persianblog.ir تاریخ ارسال : 1388/09/19
پاسخ به شما :
       • سلام اعلمی عزیز این نوشته های مستدل شما به مصلحت کسانی نیست که در خفا آن کار دیگر می کنند و اما نوچه هاشون و قلم به مزدهاشون اونها رو رنگ گرده بجای فولکس واگن به این جوون های بی خبر از گذشته قالب می کنند!! به همین دلیل هم یکی از این قبیل نوشته های شما را پوشش نمی دهند. از دید این فریبکاران نویسنده ای خوب است که بوقچی این آقایون باشد، در غیر این صورت یا بایکوت خواهید شد و یا اینکه باید توسط مزدبگیران هریک از طرفین فحش و اهانت را پذیرا شوید.بابت همه نوشته های روشنگرانه اتان از شما متشکرم و تشکر می کنم که هرگز جوگیر نمی شوید و حقایق را می گوئید و می نویسید.
فرستنده : میثم تاریخ ارسال : 1388/09/19
       • سلاملار اسنلیک لر سایین اکبر بی اعلمی بو یاشیل چیلار دا ثابیت ائلییب لر کی احمدی نیژادچیلاردان هئچ فرق لری یوخدو و یالنیز اؤز دوشونجه و فیکیرلرین قبول ائده نلری قبول ائلییرلر و اونلاری خودی بیلیرلر و باشقالاری نخودی!! دیر بو یاشیلچیلارین یانیندا.نمونه سی سیزین بو ابطحی نی انتقاد ائله مه یینیزده گؤردوک کی نجور سیزین ایللر بویو زحمت لرینیزی اونودوب (یاددان چیخاردیب)و سیزه سالدیردیلار (حمله ائله دیرلر).بونلار اؤزگورلوکده ن (آزادلیقدان)دانیشیرلار آمما بیرکلمه آنادیلیمیزین رسمی اولماسیندان دئیه نده قالمایان تهمت و افترالاری وورورلار. آذربایجان اوگونده ن کی گؤردو بونلار سیزی بایکوت ائدیب لر و حتی اوندان سونرا دا سیزین ردصلاحیتینیزه اعتراض ائتمه دیلر بونلارلا یولون آییردی.آذربایجان ... اؤز حاقلارینی ایسته ییر و آنا دیلینی رسمیته تانیمیانلاری دا رسمیته تانیمیر و بونو دا سکوت ایله هامیا گؤستردی. ساغ اولون
فرستنده : اوختای - تورنتودان تاریخ ارسال : 1388/09/19
پاسخ به شما :
       • agar shak darid ke taghalob boode, man khoshbakhtane tamame asnade mahkame pasande taghalob az jomle 121% dar hozeha va amare dadane goonie sib zamini be roosta haye kheteie barzrood va atrafe natanz va har che lazem ast ra daram if you have any suspecios about cheeting i can easilly prove it with some clear evidences Mr Alami I know you and we called each other, I have no problem about this clip because i believe that every one should be brave enough to accept the outcomes of his actions, Mr alami i advise you to be far from the government and leader and any other members of them, as far as you can. their time is over, be careful man take care, bye
فرستنده : hamid تاریخ ارسال : 1388/09/19
       • Mr. Alami please give it up
فرستنده : بی نام تاریخ ارسال : 1388/09/19
       • روش مبارزه عوض شده توی شطرنج دوست دارم با شاه و وزیر بازی کنم تا سربازان کمتری هلاک شوند اما شما هنور سننتی بازی مکنی .
فرستنده : Reza تاریخ ارسال : 1388/09/19
       • فکر می کنم منظور دوستانی مانند وحید و مهرداد از رض...که شما آنرا نقطه چین کرده اید، همان ع...رض... باشد که باصطلاح هجو می نویسد و او هم لمپنی است مانند ا...ن که کارشان هجو نویسی است. توصیه می کنم که فریب این سیاه بازی ها را نخورید...رض... از مهره های کثیفی است که هرکس باو پول بیشتری بدهد برایش ...تکان داده و بنفعش و یا بزیان کسی که سفارش شده است می نویسد. او هم از توبره می خورد و هم از آخور .با توجه به اراجیفی که این روزها نوشته و در سایت ...قرار می دهد ، تصور می کنم که از نیروهای ...رژیم هم وجهی دریافت کرده است تا با نوشتن هجونامه و فخاشی شما را به موضعگیری علیه سبزها وادارد و با جدا کردن شما از بدنه جنبش سبز در این جنبش شکاف ایجاد نماید. خواهش می کنم که به مزخرفات این قبیل کوتوله ها که هیچ جائی در جنبش سبز ندارند اهمیت ندهید.
فرستنده : مازیار تاریخ ارسال : 1388/09/19
پاسخ به شما : مدیرسایت:اساسا ما اطلاعی از کم و کیف موضوع نداریم و شان آقای اعلمی هم اجازه نمی دهد که به اینگونه مسائل پیش پا افتاده بپردازند.
       • از زمانی که شما به آقای ابطحی می پردازید به یکی از اراذل دست آموز...بنام ...رض..که قبلا با ...کار می کرده و هم اکنون ظاهرا در خارج از کشور بسر می برد، پول داده اند تا به بهانه های مختلف به فحاشی علیه شما بپردازد.من واقعا متاسفم که کثافتی مانند رض..خود را جای مدافع جنبش سبز جا زده است. اگر دوستان اب... اوباشی مانند رض...هستند باید به حال او هم تاسف خورد.
فرستنده : مهرداد تاریخ ارسال : 1388/09/19
       • هرگاه شما مطلبی مشابه با این مقاله می نویسید، مزدوران...شروع به پا...کردن می کنند و ناسزا می گویند. معلوم است که شما دست روی نقطاط حساس گذاشته اید. لطفا به همین روش ادامه دهید.با سپاس
فرستنده : وحید تاریخ ارسال : 1388/09/19
       • با سلام و خسته نباشید آقای اعلمی اگر واقعیتش را بخواهید من هم جزو کسانی بودم که ابتدا با انتشار فیلم ابطحی از دست شما دلگیر بودم و حتی در نزد بعضی از هم دانشگاهی هایم غیبت شما را هم کردم اما با خواندن این دوپست ارادتم به شما دو چندان شد. امیدوارم که حلالم کنید.
فرستنده : زهرا تاریخ ارسال : 1388/09/19
پاسخ به شما :
       • من به سهم خود از این مقاله زیبا و منطقی لذت بردم. خدا حفظتان کند.
فرستنده : نادر تاریخ ارسال : 1388/09/19
       • سلام بر معلم و استاد عزیزم،به حق که معلمی شغل انبیاست. در عصر تسلط بی چون و چرای تمامی رسانه ها بر فکر و اندیشه بشریت ،بودن شخصیتهایی که بتوانند با فریاد قلم ،فکرو اندیشه جوانان این مرز و بوم را، از چنگال شغال های زالو صفت حفظ نمایند،نعمتی است بس ارزشمند.
فرستنده : رازیگر تاریخ ارسال : 1388/09/19
       • تحلیل بسیار جالبی بود. دست مریزاد
فرستنده : محسن تاریخ ارسال : 1388/09/19
       • آقای اعلمی از زمانی که این فیلم را منتشر کرده اید و بقول خودتان نیمه های دیگر حقیقت مربوط به بعضی از اصلاح طلبان وطنی را رو می کنید آنها که خود جرئت مواجهه با شما را ندارند مزدبگیران خارج نشین خود را بسیج کرده اند تا با فحاشی و تهدید شما را به عقب نشینی وادار نمایند. یکی از این ...زاده های مزدبگیر فردیست که با نام رضائی فحش نامه می نویسد و بنظر می رسد که از بعضی از ماموران ...هم سفارش می گیرد تا میان اصلاح طلبان تخم کینه و اختلاف بکارد. من کم کم دارم یقین می کنم که این بازی سبزها هم از جای دیگری آب می خورد. با آرزوی سلامتی برای شما.
فرستنده : وحید تاریخ ارسال : 1388/09/19
       • Aghye Alami gun bulut dalinda galmaz-Galacak bizimdi
فرستنده : ALI تاریخ ارسال : 1388/09/19
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :  
متن نظر :